Spektrum potíží, které přivádí rodiče s dětmi do mé pracovny, je široké. Vedle potíží, které se projevují přímo v rodinném prostředí to mohou být problémy ve školním kolektivu, tendence izolovat se, nedostatečný pocit vlastní hodnoty dítěte, sebepoškozování, nejrůznější psychosomatické projevy (úzkosti, noční můry, agresivní projevy, pomočování, pokakávání, neschopnost promluvit s určitými lidmi nebo v určitém prostředí...), které se objevují
v různých životních etapách jeho vývoje, např. v období nástupu do školního zařízení, v dospívání nebo v krizových situacích rodiny, jako je rozvodu rodičů apod. ...
Na prvním setkání je s dítětem většinou přítomna jeho matka. Někdy dítě doprovází oba rodiče nebo přijde celá rodina. Rodiče a dítě se pak společně představují, vysvětlují důvod své návštěvy a já jim v tom pomáhám. Kladu otázky, bereme si na pomoc například společné kreslení. Rodiče a děti společně vytváří obrázek své rodiny a předkládaný problém je tak zasazen do kontextu fungování celé rodiny.
Na dalším setkání pak pracuji se samotným dítětem nebo s dítětem a rodičem společně.
Snaha, aby se dítěti podařilo objevit souvislosti, které mu budou dávat smysl a umožní mu nastartovat potřebnou změnu, bývají cílem společné terapeutické práce. Dítě by mělo najít cestu ze slepé uličky svých problémů a potíží. K tomu používám různé techniky.
Kreslení, práce s keramickou hlínou, hra na pískovišti, vyprávění příběhů, imaginace a práce s tělem, prvky z terapie hrou pomáhají dětem překlenout bariéry, které blokují spojení mezi jejich smysly a pocity, podněcují fantazii a tvořivost, umožňují prohlubovat sebeuvědomování a také sebepřijetí.